Firma „Ballerina Zdzisław Wesecki” - producent rajstop damskich i dziecięcych oraz pończoch i bielizny damskiej - to rodzinna firma z Jaworzna w woj. śląskim, działająca od 1996 r. i prowadzona z sukcesem przez ojca i córkę.
Od początku swojej działalności specjalizuje się w ekskluzywnym wzornictwie - ich kolekcje rajstop są wynikiem pracy wykwalifikowanych projektantów, którzy wspólnie z technologami produkcji kładą nacisk na jakość materiałową i wykonawstwo poszczególnych artykułów. Dysponują nowoczesnym parkiem maszyn, dzięki czemu kreują modę pończoszniczą o wyjątkowych możliwościach, w tym w oparciu o opatentowaną metodologię produkcji wyrobów pończoszniczych oraz bielizny zawierających koncentrat feromonu. Ich kolekcje obejmują ponad 150 różnorodnych wzorów podzielonych na kilka linii i prezentowane są na największych imprezach branżowych w Europie, cyklicznie firma bierze udział w targach w Paryżu, Lyonie, Moskwie.
Dla mikro firmy największym wyzwaniem jest udźwignięcie kosztów związanych z promocją na docelowych rynkach, w tym koszty systematycznego uczestnictwa w międzynarodowych imprezach branżowych, dzięki którym udaje im się docierać na nowe rynki i pozyskiwać kolejnych kontrahentów.
Poszukując wsparcia w międzynarodowej ekspansji 5 lat temu firma trafiła do naszego ośrodka Enterprise Europe Network. Po dokonaniu diagnozy i rozeznaniu potrzeb klienta, a także dostępnych programów nasi konsultanci pomogli przygotować firmie wnioski aplikacyjne do dwóch kolejnych edycji programu „Go To Brand”, dzięki czemu – mimo problemów związanych z pandemią – firma aktualnie nadal jest obecna na rynku i z powodzeniem przedstawia swoje najnowsze kolekcje (m.in. z feromonami) na rynkach nie tylko europejskich, ale globalnych (m.in. w Tokio i Dubaju).
Dzięki wsparciu ze środków programu oraz wsparciu konsultantów naszego ośrodka w przygotowaniu strategii eksportowej firma Ballerina zdecydowała się poszerzyć zakres poszukiwań nowych kontrahentów o rynki pozaeuropejskie i wejść na rynki arabskie oraz azjatyckie. Bez udziału w programie „Go To Brand”, z którego dwukrotnie pozyskała środki, takie koszty nie byłyby dla tej mikro firmy możliwe do samodzielnego udźwignięcia.
To wsparcie pozwala firmie być aktywnym uczestnikiem programu promocji branży Moda Polska na świecie (promują również Markę Polskiej Gospodarki ) i docierać do nowych kontrahentów. Dzięki pozyskaniu środków z UE firma odważniej przystępuje do kosztownych prac nad nowymi innowacyjnymi kolekcjami, a ich szanse przetrwania w trudnym pandemicznym okresie i na trudnym rynku modowym zwiększają się z każdym udziałem w kolejnych międzynarodowych targach. Miło nam być małą częścią ich sukcesu.
http://www.studiocollants.com/